Manly Beach.

3 januari 2015 - Manly Beach, Australië

Beach

Vandaag met zijn tweeën naar Manly Beach. Wat vervoer bertreft een beetje pech omdat er in, verband met werkzaamheden aan het spoor, geen treinen reden. Verderop bij het busstation stonden gratis bussen klaar om de mensen te vervoeren richting Wynyard Station in het centrum van Sydney. Op George Street een volgende verassing, meer dan de helft van de straat is opengebroken. Overal heel veel herrie vanwege wegwerkzaamheden. We zijn per voet richting Circular Quay gegaan en waren precies op tijd voor de ferry. Op de boot was het buiten in de zon al erg warm, heet eigenlijk. Ons plan was om een fikse wandeling te maken over Manly's North Head. Dit kost je een paar uur tijd en is behoorlijk inspannend omdat het veel klimmen en dalen is. Na het eerste stuk klimmen kregen we snel door dat dit hem niet zou worden. Te gevaarlijk met deze hitte ondanks hoedjes, zonnecréme en het nodige water. Terug naar de werf heerlijk even wat relaxed en wat gedronken. Een vrouw had haar creditcard in het water laten vallen en een surfer / zwemmer heeft deze voor haar uit het water gedoken. Mooi schouwspel tijden onze rustpauze. Heb hier nog een video van gemaakt die ook op het blog terug te vinden is. Terug in Chatswood weer wat souvenirs gekocht en toen naar huis voor het avondeten. Elaina had een pasta gemaakt met onder andere pompoen, pijnboompitten en Grana Padano kaas, was een voortreffelijke maaltijd. Na het eten de komende trip naar Tasmanië doorgenomen. Koffers alvast wat ingepakt, tickets uitgeprint en alles dubbel gecheckt!

Wordt vervolgd!