Vroege vogels

10 januari 2015 - Chatswood, Australië

Panorama harbour

Na een warme nacht vroeg uit de veren en op naar het centrum van Sydney! Het einde van onze vakantie nadert nu met rasse schreden. We hadden vandaag hetzelfde gevoel als 3 jaar terug vlak voor het naar huis gaan, gevoel van weemoed lijkt het wel. Maar we hebben morgen ook nog een hele zondag dus voor vandaag hup een schop onder onze kont en verder. Bij station Wynyard uitgestapt en richting Circular Quay gelopen. Het was alweer snel heet en zelfs benauwd, vandaag verwachten we regen maar meestal valt dat aardig mee hier. Uiteraard weer wat foto's genomen, winkels bezocht, zitten chillen bij de Botanische Tuin en bij het Govenors House. Via de prachtige oude wijk "The Rocks" gelopen waar de zaterdagmarkt aan de gang was, was ontzettend gezellig. Het was een soort van kunstmarkt van allemaal zelfgemaakte dingen en overal werden we begeleid door akoestische muziek, er waren ook heerlijke hapjes. Het viel ons wel op dat we overal veel meer politie zagen, maar dan ook beduidend meer. Zal met de terreurdreiging te maken hebben die hier op één na de  hoogste is nu. Van The Rocks via George Street even bij het Queen Victoria Building binnen geweest, dat blijft een prachtig monument midden in het hartje Sydney. Na een verfrissing onderweg door na China Town richting Paddy's Market ofwel Market City. Daar was alles weer open na de vakantie's en dat was te merken, wat een drukte daar op een zaterdag. Na een snelle lunch nu echt de laatste souvenirs gekocht en naar de Star Bar gelopen en even relaxed wat gedronken voordat we via station Town Hall naar Chatswood terug gingen. We moesten ook nog koken voor onze gastheer en gastvrouw. De gehaktballen waren nu zelfs beter dan de eerste keer. Samen tijdens het eten de laatste exclusieve Australische wijn gedronken, deze was voortreffelijk zo niet de beste! Resteren nog twee witte wijnen die wij mee naar huis krijgen. Morgen nog een een allerlaatste rit naar Miltons Point, zijn we zo vaak langs gekomen met de trein maar nooit echt wezen kijken, ook vanwege een mooi punt bij de Sydney Harbour Bridge, namelijk de andere pylon dan die bij Dawes Point. Word weer een laatste vreemde dag van emoties, aan de andere kant wachten er ook weer hele belangrijke mensen thuis op ons die wij hebben gemist en ons ook zeker hebben gemist. Ineke en ik moeten het beste uit twee werelden halen, dat lukt best maar het gaat wel met emoties gepaard!

Wordt vervolgd!

1. Gert:
    10 januari 2015
    Governors house, Botabnic gardens, station Wynyard, China Town. Opera house, allemaal mooie herinneringen ook voor ons, maar allermooist is toch wel de harbour bridge die me doet denken aan m'n eerste echte marathon die ik gelopen heb over die brug, de start was aan de andere oever onder de brug en de finish bij het opera house. Met daartussen dus 42 kilometer olympisch parcours.............fantastische belevenis. Vergeet ik nooit meer. Met Marian onderweg paar keer langs het parcours met drankje en hapje.
    Geniet van jullie laatste vakantiedagen daar down-under. grtjs Gert.
  2. Elaina:
    15 januari 2015
    Ik denk iedereen heeft een paar extra knuffels nodig! Gelukkig hebben wij Dennis, de meister-knuffler! Willem en Ineke heeft wel super lekker eten gemaakt, jullie kunnen goed doen hier als je gehaakt ballen ga verkopen (Wims ballen?), gelukkig mag wij alles opeten! Ik heb geleerd en nog eentje over voor een koude gehaktballen lunch met lekker Nederlandse mayonaise, echte lekker. Jullie zij altijd welkom te bij ons komen koken.
  3. Dennis:
    15 januari 2015
    Jazeker, die gehaktballetjes waren super lekker! Weer heerlijk ouderwets Hollands gegeten :)