Terug naar Hobart.

8 januari 2015 - Hobart, Australië

Molen

Na een heerlijk ontbijt in een fantastisch hotel vertrokken naar onze eerste tussenstop (na ongeveer 1 uur en 20 minuten rijden) in Outlands.  Dit is een monumentaal dorpje met een oude molen die zeer belangrijk is geweest voor de omgeving. Helaas was dit één van de slechtere  dagen wat het weer betreft en regende het gestaag door, dus van een wandeling door het plaatsje kwam het echter niet. De lunch smaakte voortreffelijk en de mensen doen behoorlijk hun best je het naar je zin te maken en dat is gelukt. Na de lunch nog een uur gereden en kwamen we weer aan in het inmiddels voor ons bekende Hobart. Nu wel echter weer een ander hotel, namelijk het Lenna Of Hobart hotel. Ook dit is weer een zeer stijlvol hotel waar het prima toefen is. Na de incheck weer de gebruikelijke wandeling, verschil is dat we nu de plaats al kennen en dat is best wel prettig. Voordat we naar Bicheno vertrokken hadden we al de plaatselijke Italiaan besproken voor de laatste dag in Hobart. Da Angelo is de naam en erg in trek hier, elke avond helemaal vol. Daarom konden wij eerder niet terecht en hebben voor de laatste dag afgesproken. Toen wij na buiten liepen stonden er nog mensen in de rij te wachten om toegelaten te worden.
Hierna nog een korte wandeling langs het water met Ineke en daarna weer terug naar het hotel. Helaas moeten we morgen afscheid nemen van deze provincie. Tasmanïe is in één woord geweldig. Morgen weer terug naar Sydney.

Wordt vervolgd!

1. Gert:
    8 januari 2015
    Goede vlucht terug gewenst.
  2. Willem Welie Van:
    9 januari 2015
    Bedankt Gert,

Je wens is helaas niet uitgekomen.
    Zal er mee te maken hebben dat er veel lager wordt gevlogen op vluchten van anderhalf uur, de turbulentie duurde korter maar was veel heviger. Een jonge vrouw was zo bang dat ze in huilen uitbarste! Maar, zoals je merkt aan dut schrijven, we hebben het overleeft. Morgen meer details in het verhaal!

Gr. Willem
  3. Gert:
    9 januari 2015
    Dat is wel erg toevallig. Wij hadden destijds op dezelfde vlucht ook behoorlijk last van turbulenties. Na overstap in Sydney voor vlucht naar Alice Springs was er niets aan de hand. Heeft dus kennelijk zeker te maken met de vlieghoogte.
    "Have fun" verder.
    Gr. Gert
  4. Elaina:
    15 januari 2015
    De laste dag in Hobart was ook de laste kansen om dingen te kopen, ik was heel verast omdat een winkel in Hobart heeft hetzelfde Ritter Sport aardbeien chocolade ik heb Willem en Ineke gevraagd om mee te nemen uit Europa, dus een paar stukjes verkocht, is echte niet te vinden in Sydney! Het was ook de enige dag waar de weer was een beetje regenachtig, wij hebben zoveel geluk gehad bij het weer, elke plek begonnen met regen alleen als wij ga naar de volgende plek. Allen dit laste dag in Hobart was een beetje regen maar ik vond het zelf een goed reden om nog een boekje te ga lezen. Super leuk!