Hobart ><Sydney

9 januari 2015 - Chatswood, Australië

Chatswood shopping area

Het is zover, we gaan weer terug naar Sydney. Om 10:15 uur op het vliegveld waar nog maar een paar mensen waren. We konden direct door de controle en op zoek naar koffie. De vlucht terug was zowaar nog erger wat turbulentie betreft. Er zat 3 stoelen voor ons zelfs een vrouw te huilen. We hebben al een keer eerder sterke turbulentie meegemaakt op een vlucht naar Geneve maar dat was in zeer slecht weer. Deze keer was het bij prachtig weer, het was kort maar hevig. Het gekke is dat sommige mensen dan net doen alsof er niets aan de hand is terwijl andere met iedereen beginnen te praten uit een soort van angst of om een maatje te hebben om mee te praten  als een soort van troost. Om 15:50 uur stonden we alle vier alweer in de kamer bij D&E. Boodschappen gehaald voor zaterdag, dan koken Ineke en ik weer op verzoek weer Nederlands natuurlijk met ballen gehakt en dit keer verse spinazie. Gisteravond weer naar mijn favoriete restaurant geweest namelijk Koreaan "SOBAN", de Soban Bulgogi is zo daar zo lekker. Ons laatste diner zondagavond nog een keer naar Soban, dan maar weer de Soban Bibimbap.
Gisteravond nog tot 22:30 uur buiten gelopen vanwege de hitte (25 graden nog om 22:30 uur), overal was het nog druk met gezinnen die een drankje of ijsje nuttigden. De Socceroos zijn de Azië cup goed begonnen met een 4-1 overwinning op Koeweit. Cahill (echt een held hier) was de eerste die scoorde voor de Socceroos. Dit is de man die tijdens het laatste WK die geweldige goal tegen Nederland maakte. Uiteraard ook hier veel aandacht voor de verschrikkelijke moorden bij Charlie Hebdo in Parijs. Op de krantenkop van de "Sydney Morning Herald", de foto's van de twee moordenaars met als onderschrift "COWARDS"!!! Dat lijkt me duidelijk.
Morgen vroeg op voor weer een dag Sydney!

Wordt vervolgd!