Regenachtig laatste dag Sydney-Chatswood.

11 januari 2015 - Chatswood, Australië

Ineke in de regen.

Onze laatste volle dag valt letterlijk en figuurlijk in het water. Het regent gestaag door in Sydney, dus ook de buitenwijk Chatswood 7 km verderop heeft er veel last van. Is dit om ons al vast te laten wennen aan het weer wat ons straks thuis te wachten staat? Wie weet, feit is wel dat ons plan om van vandaag, het Luna Park bij Miltons Point en de vlak daarbij aanwezige pylon van Sydney Harbour Bridge op Olympic Drive te bezichtigen in duigen valt. Dit moet dan maar op onze volgende trip gebeuren, al ben ik bang dat het ook dan weer op de laatste plaats komt. Jammer maar het is niet anders, aan de andere kant hebben we gisteren toch weer zo'n 15 km gelopen volgens de gezondheid app op de iPhone's. Dus is het misschien verstandig vandaag rustig aan te doen voordat we weer aan die lange, lange reis moeten beginnen. Gelukkig nu het langste stuk van 14 uur en 20 minuten eerst en het 2e stuk van 07:20 uur als laatste. Onderweg zullen we waarschijnlijk geen nacht meemaken terwijl we op de heen lucht 2 maal een nacht hadden op 24 uur. Vandaag ons verder vermaken met wat winkelen omdat de vijf winkelcentra hier vlakbij allen  overdekt zijn. Nog een lunch en afscheidsdiner bij SOBAN en dan vroeg slapen, we moeten om 03:30 uur in de nacht/ochtend op Kingsford Smith International Airport zijn. Wat tevens de openingstijd is omdat de eerste vluchten pas weer vanaf 06:00 uur vertrekken. Ja, het vliegveld hier is dus enkele uren gedurende nacht gewoon gesloten. Voor Schiphol is dit ondenkbaar natuurlijk maar dat is dan ook één van de belangrijkste mainports binnen Europa waar veel mensen een overstap maken. Als lunch verschillende Australische meatpie's geproefd, ik vond ze bijna allemaal lekker. Daarna online ingecheckt voor de vlucht en de boarding passen uitgeprint. Taxi naar het vliegveld besteld en langzaamaan begonnen met pakken. Bij het diner alle 4 een ander menu besteld inclusief dumplings voor de tafel. Heerlijk, een absoluut top restaurant. Na een korten wandeling naar huis hebben Ineke en ik een laatste douche bij D&E genomen voor ons aankomend vertrek. Daarna nog gezamenlijk een fles rode wijn genuttigd als afscheid. Om 22:00 uur gaan we proberen even te slapen en dan om 02:00 uur weer op en met de taxi naar het vliegveld. Uiteraard hebben we daarvoor al het onvermijdelijke afscheid genomen voor een onbepaalde tijd. En er is niets vervelende dan dat.

Wordt nog éénmaal vervolgd!

1. Gert:
    11 januari 2015
    Aan alle moois komt 'n einde, maar jullie kunnen weer uitkijken naar een volgend bezoek, al is dat pas na onbepaalde tijd. Wel weer iets om reikhalzend naar uit te kijken en te koesteren wat jullie de afgelopen weken weer samen beleefd hebben. Was toch bijzonder jullie te kunnen en te mogen volgen. Ik wens jullie een rustige terugreis naar een toch wel onrustig Europa op dit moment. Goede vlucht(en) en wellicht tot ziens in 2015. Laat wel even weten hoe de terugreis is verlopen. Hartelijke groet, Gert Hoenselaar.
  2. Henk&Jolanda:
    12 januari 2015
    Hoi Willem & Ineke
    Jammer dat jullie al terug moeten maar zoals ik vernomen heb,
    wacht hier in Nederland in Ede een heel leuk kleinkind, en niks is leukers dan dat, weten wij ook.
    Groetjes en goede reis terug Henk & Jolanda
  3. Elaina:
    15 januari 2015
    Het was super leuk om Ineke en Willem hier te hebben, zelfs met onze klein appartement het was gezellig en leuk. Wij hebben 'Settlers of Catan' gespeeld, alle lekker eten gevonden, en heel veel gewandeld. Ik denk iedereen heeft ten minste een voet massage gekregen, en wij waren allemaal ten minste een keer verbrand bij het zon maar met veel aloe vera was allemaal goed. Ik heb zelfs een keer gezien iets die ik dachte was niet mogelijk, Willem heeft een glas water gedronken! Maar echte, het was een super vakantie met de allerbeste schoonmoeder en schoonvader. Echte een topie!
  4. Dennis:
    15 januari 2015
    Daar sluit ik me helemaal bij aan Elaina, we hebben ontzettend genoten van jullie gezelschap. We komen jullie (en Shelley, Thijs en de kleine) snel opzoeken in Nederland!